tiistai 22. lokakuuta 2013

Inana (rivit 306-310)

Inanalle etsitään korvaajaa alempaan maailmaan

306-310 [Nincubura]
Kun Inana oli noussut alemmasta maailmasta, 
Nincubura heittäytyi hänen jalkojensa eteen Ganzerin portilla.
Hän oli istunut tomussa ja pukeutunut likaisiin vaatteisiin.
Demonit sanoivat Inanalle: "Inana, käy sinä kaupunkiin sisään, 
me otamme hänet mukaamme takaisin"

311-321
Pyhä Inana vastasi demoneille "Tämä on minun hyvien sanojeni palvelijani, minun luotettavien sanojen seuralaiseni. 
Hän ei laiminlyönyt käskyjä, jotka annoin hänelle.
Hän valitti minua rauniokummuilla.
Hän löi minun takiani rumpuja pyhäköissä.
Hän kiersi minun vuokseni jumalten taloissa.
Hän viilteli silmiänsä takiani
viilteli nenäänsä takiani
Yksityisyydessä hän viilteli pakaroitaan minun tähteni.
Köyhän tavoin hän pukeuitui yksinkertaiseen vaatteeseen."


322-328
"Aivan yksin hän suuntasi askeleensa E-kuriin, Enlilin taloon, 
ja Urimiin, Nannan taloon, 
ja Eridugiin, Enkin taloon. 
Hän toi minut takaisin elämään.
Kuinka voisin antaa hänet teille?
Jatketaan matkaa.
Menkäämme Umman Sig-kur-cagaan."


329-333 [Cara]
Umman Sig-kur-cagassa, Cara, hänen omassa kaupungissaan, heittäytyi hänen jalkojensa eteen. 
Hän istui tomussa pukeutuneena likaisiin vaatteisiin.
Demonit sanoivat Inanalle 
"Inana, käy sinä kaupunkiin sisään, me otamme hänet mukaamme takaisin."

334-338
Pyhä Inana vastasi demoneille
"Cara on minun laulajani, minun käsieni ja hiusteni hoitaja.
Kuinka minä voisin antaa hänet teille?
Jatketaan matkaa.
Menkäämme Bad-tibiran E-muc-kalamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti